George Enescu, considerat cel mai important muzician roman, s-a nascut in Liveni (Botosani) la 19 august 1881. Aptitudinile muzicale se manifesta de la varsta de 4 ani, iar la 7 ani este inscris la Conservatorul din Viena pe care il absolva cu medalia de argint, in anul1894. Isi continua studiile la Paris (1895 – 1899) castigand o celebritate tot mai mare atat in strainatate cat si la Bucuresti, ca violonist, pianist, compozitor, pedagog si dirijor.

In anul 1898 Enescu isi prezinta la Paris prima compozitie, Suita simfonica “Poema Româna”. Admirat de Regina Elisabeta a Romaniei, este deseori invitat la seratele muzicale de la Peles ori de la Bucuresti.

Printre compozitiile sale lucrarile cele mai semnificative sunt cele doua Rapsodii Romane (1901 – 1902), Suita Nr.1 pentru orchestra (1903), Sapte cantece pe versuri de Clement Marot (1908), cateva simfonii, un poem simfonic, Vox Maris si opera Oedip a carei premiera a avut loc la Paris in 1936. Si activitatea sa pedagocica a fost importanta, dar pe langa toate acestea, George Enescu a mai fost solicitat sa dirijeze orchestrele din Philadelphia (19230 si New York (1938).

George Enescu era total dedicat pasiunii sale pentru muzica si promovarea valorilor fie ca era vorba de compozitori, fie ca se implica in descoperirea tinerelor talente acordand un premiu de compozitie, din banii proprii, pentru cei mai talentati tineri creatori romani.

In noaptea Anului Nou 1907 este cucerit de frumusetea, inteligenta si rangul social al Mariei Tescanu-Rosetti, casatorita cu printul Cantacuzino.

Maria Cantacuzino (Maruka) era prietena si confidenta a Reginei Maria, purta titlu de Printesa si era, sentimental, separata de sotul sau desi traiau impreuna. Intre George Enescu si Printesa se creeaza o legatura foarte instabila, cu nenumarate certuri si rupturi, cu reprosuri, dezamagiri si infidelitati.

In 1928 Maruka, ramasa recent vaduva, se indragosteste nebuneste de Nae Ionescu, “idolul tineretului universitar”, care avea 50 de ani si era cu 11 ani mai tanar decat ea. Aceasta pasiune dureaza sapte ani, timp in care Enescu de retrage discret din viata ei continuand sa lucreze la opera sa monumentala, “Oedip”, dedicata tocmai acestei nemiloase si tiranice doamne.

Dupa ruptura cu Nae Ionescu, in 1935 Maria incerca sa se sinucida; Enescu se intoarce la ea, apoi se casatoresc, pe 4 decembrie 1937, ramanand impreuna pana la moartea compozitorului, in 1955, la Paris.

Din punct de vedere astrologic, marele muzician era nativ Leu cu ascendentul in Varsator; o persoana mandra, entuziasta, sensibila (Luna in Rac) si receptiva, adaptabila, cu o memorie excelenta, o mare putere de concentrare mentala si multa energie intelectuala. Momentele dificile apareau atunci cand divizarea interioare intre dorinta de stabilitate, securitate afectiva si nevoia de a cuceri laude, de a straluci, de a obtine prestigiu, cand toate acestea creau o tensiune. In dragoste era cald, loial, devotat, si, dupa cum spune planeta Venus din casa a VI-a, isi intalneste iubirea in timpul exercitarii profesiei ( pe Maruka o intalneste in timpul unui concert la regina). Din pacate, Lilith in Leu arata dificultati in plan sentimental, concubinaj, pasiuni obsedante, iubiri nefericite, suferinte cauzate de o dragoste inaccesibila.

Este remarcabila compatibilitatea dintre aceste doua personalitati.

Enescu avea Luna si Venus (sotia, iubita) in Rac, iar Maria era nativa Rac.

Maria avea planeta Marte (sotul, iubitul) in Leu (G. Enescu era nascut in Leu) si planeta Jupiter (casatoria legala) in Varsator (ascendentul lui).

Planetele Mercur ale celor doi erau conjuncte (in Leu) insemnand o mare compatibilitate in plan mental. Insa Mercur exprima si comportamentul, modul de a vorbi, de a comunica, de a se exprima. George si Maruka aveau carisma, statut intelectual inalt si o anume autoritate in mediul pe care il frecventau; aveau forta de afirmare, pasiune, entuziasm, gust pentru arta, talent scenic si teatral, nevoia de a fi in centrul atentiei si de a primi admiratia celor din jur. La petreceri si serate Enescu stia sa inveseleasca prietenii cu glume si imitatii uluitoare pentru ca, dupa cum afirma Cella Delavrancea, “era irezistibil in imitatii, dar cred ca-i intrecea pe toti”.

Luna (emotiile) din astrograma Mariei este in foarte bun aspect cu Venus (placerile) din tema lui Enescu.

Maruka era, dupa cum afirma Regina Maria, cam ciudata si excentrica, facea ceea ce dorea fara sa-i pese de critici. Uranus in Leu predispune spre constientizarea puterii si a fortei morale, la afirmarea independentei si a originalitatii, spre aventura, violenta, actiuni riscante si imprevizibile. Venus in Gemeni indica nestatornicie, placerea flirtului, usurinta de a lega relatii mai cu seama in plan mental si interesul pentru noutate si varietate.

Cu Mercur, Marte si Uranus in Leu, Printesa Maruka nu putea fi decat o persoana fascinanta, plina de pasiune, independenta si dominatoare, incapatanata, orgolioasa, spontana si foarte expresiva capabila de gesturi impulsive. Nu-si recunostea niciodata greselile; avea nevoie permanenta de recunoastere, admiratie, iubire; trebuia totdeauna sa fie castigatoare, sa fie centrul atentiei cu orice pret. Era dinamica si plina de forta, dorea sa epateze, sa impresioneze, avea gustul exhibitionismului si senzationalului, creea mereu situatii dramatice. Asa se explica si gestul sau de a-si arunca acid pe fata atunci cand s-a simtit singura, parasita, lipsita de atentia si afectivitatea celor dragi.

Maria Cantacuzino-Enescu avea Lilith (Luna neagra) conjuncta cu Saturn in Brbec care indica un caracter dificil si anxios, egoism, sentimente si instincte erotice puternice, aventuri amoroase furtunoase, impulsivitate si agresivitate, era predispusa unor accidente in zona capului. Acidul pe care si l-a aruncat in fata – un gest disperat, pentru a atrage atentia asupra sa – a lasat urme definitive distrugandu-i frumusetea.

Dintre aspectele karmice se remarca o conjunctie stransa, la mai putin de un grad, intre Nodul Sud din harta Mariei si planeta Mercur din harta lui George Enescu care explica legatura puternica, aproape irationala, care se perpetueaza din vietile trecute, o atractie in plan mental si o posibila datorie karmica ce trebuia rezolvata intre cei doi in aceasta viata.